Drožďová pomazánka

Přidáno před 6 months
Drožďová pomazánka dělí národ na dva tábory, buď ji milujete nebo nenávidíte. Neexistuje nic mezi tím. I já jsem si nesla podobné "nenávistné" stigma už z mateřské školky. Pamatujete na ty svačinky po spinkání? Chleba s něčím? A když jste šli domů "po o" tak jste jednak byli děsně super a hlavně jste ten namazaný chleba s něčím dostali v ubrousku domů. A já si dodnes pamatuji, jak sedím na lavici v kuchyni a musím tu svačinku sníst, i když to byl chleba s drožďovou pomazánkou! 
Dost ale bylo školkových trauma, protože když jsem trochu vyrostla, tak jsem se odhodlala pro přítele udělat drožďovou pomazánku sama. No, a když už byla hotová, tak jí přeci musím zkusit. No a neuvěříte, ono to vážně bylo dobrý! Takže vy všichni, kteří máte trauma ze školek, škol, vysokoškolských menz, nebojte se a zkuste někdy vaše "nenáviděné" jídlo znovu, třeba budete překvapeni :-) 

Drožďová pomazánka
Na porci pro dva budete potřebovat:

  • 2 kostky droždí
  • 1 menší cibulku
  • lžíci másla
  • 2 vejce
  • 4 lžíce smetany
  • 100 g krémového sýra/pomazánkového másla
  • sůl, pepř
  • jarní cibulku 
Na másle orestujeme na jemno nakrájenou cibulku. Když lehce zezlátne, rozdrobíme k ní do pánve droždí a mícháme, dokud se droždí nerozpustí. Rozklepneme si vejce do misky a prošleháme je, poté je metličkou vmícháme do směsi na pánvi. Mícháme neustále, protože neděláme míchaná vajíčka, ale chceme vejce zapracovat. Nakonec přidáme krémový sýr, pepř a sůl a případně smetanu na doředění. Odstavíme z plamene. Jarní cibulku nakrájíme na tenká kolečka a vmícháme do hotové pomazánky. 

Nejlepší je s čerstvým domácím chlebem, ale jakékoliv čerstvé pečivo vám poslouží. 



Něco málo o droždí
  • Pekařské droždí je považováno za hodnotný zdroj bílkovin. Je bohatým zdrojem vitaminů B. Zejména vitaminu B1 – thiamin, B2 – riboflavin, B3 – niacin. Tyto vitaminy mají zejména vliv na nervovou funkci a pomáhají udržovat zdravou pokožku. Také příznivě ovlivňují trávicí ústrojí a srdeční soustavu. Z minerálních látek stojí za zmínku vyšší obsah chrómu, který se podílí na udržení stálé hladiny glukózy krvi či dokáže snížit neodolatelnou chuť na sladké.
  • Vitaminy skupiny B se podílí na uvolňování energie ze sacharidů, tuků i bílkovin obsažených v potravě a příznivě tím ovlivňují lidský organismus. Dá se tedy říct, že droždí zlepšuje hladinu energie.
  • Také pro lidi trpící depresemi a špatnou náladou má droždí přínos, protože některé vitaminy skupiny B jsou nezbytné k tvorbě nervového přenašeče serotoninu, který zajišťuje pocit dobré nálady. 
  • V neposlední řadě mají vitaminy skupiny B v droždí pozitivní účinky na naši pleť, vlasy a nehty, proto existuje nespočet lidových receptů na masky z droždí.
Zdroj - Viviente